Skip to main content
 Add Me  Follow Me  Follow Me  Follow Me

The Quintet Cameron Highlands

Dah sebulan bercuti baru ada masa nak taip 😂.. Bukan tak nak taip tapi bila tengah taip separuh mata mengantuk gila-gila.. Tu yang ambil masa nak taip 1 entry sahaja.. Percutian sebelum suami operation.. Percutian nie suami rancang dengan kawan dia.. Kalau tak ada covid nie kami rancang sebenarnya nak ke pantai timur iaitu terengganu & kelantan.. Suami cukup anti betul dengan kelantan nasib tak berjodoh dengan orang kelantan 😅.. Sebabnya family suami pernah ke sana hantar rombongan sepupu kawin dekat kelantan.. Homestay mereka keseluruhannya hamcur dengan tandas berdaki.. 2 kali tukar rumah sama juga macam tu lastnya tukang sewa cuci bilik air dengan tandas..

Musim covid dan kawan suami ada anak kecil jadi kami hanya pilih percutian kawasan yang berdekatan sahaja.. Suami pulak risau badan tak cukup kuat nak duduk dalam kereta lama risau sakit pinggang habis terus mood percutian..haha.. Pilih kata sepakat mereka pilih Cameron Highlands.. K.Ika booking homestay beberapa hari sebelum percutian sebab kes covid tak berapa cantik masa tu risau kena PKPB lagi nanti burn pulak duit homestay.. 

HOMESTAY PILIHAN ADALAH THE QUINTET

Cameron Quintet Apartment @ Cameron Jaya, Cameron Highlands – Updated 2020  Prices

Credit gambar dari google.. Nak masuk sini kena isi detail dahulu.. Sekali isi sahaja dan jangan salah parking ye.. Ada no yang akan tuan rumah bagi.. Salah parking sediakan lah RM 200.. Ada setengah rumah disini mereka minta deposit.. K.Ika booking melalui agoda..

GAMBAR BAHAGIAN DALAM RUMAH DI THE QUINTET 


Bilik K.Ika dan suami ada bilik air sendiri


Heater main adalah dekat luar.. Hanya 1 sahaja suiz untuk kongsi dengan semua sekali bilik air.

Ruang tamu


Ruang dapur.. Rumah yang ke 2 tukar nie kecik sedikit ruang dapur


Dapur disini semua menggunakan dapur elektrik tidak ada dapur gas..


Bilik ke 3 tak ada langsir 😅.. Nasib baik lah hanya menggunakan 2 bilik sahaja.. 1 bilik nie memang kosong kalau ada orang nak duduk kenuh pulak nak tido tak berlangsir..huhu..

Harap pemilik yang homestay di cameron boleh lah perbaiki dengan lebih baik lagi.. Jangan sebab harga murah buat khidmat macam nie.. Kami sewa 1 rumah bukan sewa bilik tau.. Kebanyakan rumah dekat sini mereka tidak jaga dengan baik.. Pintu tidak boleh kunci,pintu bilik air macam dah nak tercabut.. Sebelum check in pastikan korang periksa tingkap boleh lock atau tak.. Dekat tingkat 7 1 bilik ada 2 katil queen tak boleh lock nasib baik anak kawan tak sentuh dekat tingkap tu..

SIL pon joint sekali blok rumah mereka A2, K.Ika A3.. Dah sampai sini pon ada dugaan juga tau.. Rumah pertama K.Ika tak tangkap gambar.. Tengok acess kad tak ada dalam peti surat sebab nak naik lif kena guna acess kad.. Kena tunggu lah orang hantar kad tu.. K.Ika punya rumah level 7.. Keluasan rumah tu memang besar dan boleh main lari-lari lagi.. Bila dah masuk periksa semua bilik dahulu dannnnn bilik ke 2 katil queen banjirrr.... Ingatkan sebab tak tutup tingkap rapat sebab hari yang kami pergi tu memang hujan lebat juga.. Nasib baik yang hantar acess kad tu ada depan pintu agaknya dia dah tahu jadi dia diri dekat depan pintu..haha..

Kami mintak tukar rumah @ bagi diskaun sebab 1 bilik tak boleh guna.. Kami sewa 1 rumah bukan sewa bilik.. Bincang punya bincang kami dapat tukar rumah tingkat lagi rendah level 2.. Anak kawan suami dia agak trauma masuk liff nasib baik lah dapat level 2 kalau tak jenuh pak dia nak kena kira tangga sampai tingkat 7 😂..

Dari yang K.Ika baca kawasan rumah nie baru lah juga.. Ada juga gym disediakan juga.. Kebanyakan rumah disini buat homestay.. Mungkin yang duduk sahaja dalam nie sedikit sangat.. Sebab yang cuci adalah pekerja dan mereka masuk semua rumah yang check out.. Kalau kita sebagai tuan rumah buat homestay selalu kemas sendiri kan.. Majoriti rumah dekat sini adalah buat homestay.. 

Dekat sini ada cerita seram tau.. Dah nama pon cameron lepastu kawasan yang bukit dan hutan mestilah ada sedikit banyak unsur mistik 😅.. Hari pertama malam K.Ika tak ingat ada ke tak tapi malam terakhir K.Ika ingat sebab " Benda " tu bagi hint kuat & jelas ye.. Suami pon dengar dia tau K.Ika penakut sikit jadi dia diam sahaja.. Tepat pukul 12 malam K.Ika dengan bunyi orang ubah perabut lepastu dengan bunyi guli.. Wah sakan nya menyakat orang.. Mula-mula K.Ika fikir ada orang atas ubah perabut tapi bila fikir dengan logik nak buat apa ubah perabut malam-malam buta nie kan..  Biasaaa dia nie kacau orang ye..hihi..

Rumah SIL pon sama masuk-masuk je dah rasa seram.. SIL bgitau tido tak lena rasa macam ada orang perhati..hihi.. K.Ika hanya gangguan bunyi sahaja " Dia " bagi.. Mungkin sebab PKP lama sangat haritu biasalah ada makhluk tumpang.. 

KEDAI YANG BERDEKATAN

Sapa yang suka makan steamboat keluar sahaja dari kawasan rumah dah boleh nampak.. Namanya adalah Highland Steamboat Cheese & Grill.. Nak tambah cheese kena tambah lagi duit.. Harga 1 Orang adalah Rm 37.. Makan yang berkerusi agak sedikit dan kami dapat tempat yang makan bersila sebab nak tunggu kerusi kosong agak lambat lagi.. Perut dah berbunyi sangat waktu tu.. 

Kedai runcit  berdekatan dengan steamboat tutup awal ye mungkin dalam pukul 8 dah tutup.. Kedai runcit dekat pekan tanah rata ada banyak lagi buka.. Dekat pekan ada juga food court.. 

Comments

Popular posts from this blog

Himalaya Speman

Ini adalah produk en suami makan..harap ada lah hasil yg baik nnti..K.Ika nk cba makan himalaya shatavari tak ade pulak stok dekat kedai cni..huhu..nak beli online tak percaya pulak..mungkin belum rezeki K.Ika untuk mendapat zuriat secara natural..si isteri kena jumpa doktor tidak lama lagi..huhu..harap semua akan berjalan dengan lancar..inilah kebaikan speman untuk laki..cba fikir positif..ini adalah makanan herba dari india.. Untuk ketahui lebih lanjut boleh google..ada yang serasi dengan ubat ini akan tunjukkan hasil yang positif.. TIDAK SEMUA ORANG SESUAI DENGAN PRODUK NIE ..kita hanya manusia biasa hanya berusaha sahaja..ubat ini ada dalam bentuk kapsul dan berwarna pink..1 bekas ada terdapat dalam 100 biji kapsul..tergoda K.Ika bila tengok ubat nie..hihi..harga termasuk gst rm56.20..boleh dicari di farmasi yang terpilih atau di lazada ye.. APA FUNGSI YANG TERDAPAT DALAM HIMALAYA SPEMAN? Meningkatkan spermatogenesis Bahan-bahan semulajadi dalam Speman menggalakkan spe

Kurma Dhuha By Homemade Bonda Rozita

PENGENALAN Ubatan herba merupakan terapi tertua dalam sejarah perubatan bermula dengan penemuaannya di Mesir , India dan China yang telah berusia puluhan ribu tahun ( melalui peradaban kuno ).Herba yang terbaik sudah tentulah herba yang disarankan oleh Rasulullah S.A.W seperti Jintan Rom & Madu Asli ,bahkan merawat dengan herba bukan lagi sesuatu yang baru. Rawatan tradisional telah lama muncul sejak zaman Nabi Adam a.s, Baginda yang pertama memperkenalkan ilimu perbidanan dengan herba dan diamalkan oleh isteri baginda semasa berpantang.Siti Hawa mengamalkan herba makan Jintan Rom untuk mengembalikan tenaga,melancarkandarah,memperbanyakkan susu dan mengimbangi hormon.Selain itu,Siti Hawa juga mengamalkan pengambilan air rebusan herba terdiri daripada campuran daun inai,jintan rom dan Kemenyan Arab bagi mencuci darah supaya tidak berbau dan melancarkan ketulan darah nifas. Hari ini,uabtan herba terus menguasai pasaran dunia sebanyak 20% semenjak 2012 dan terus meningk

Madu Ajaib Turkey By Wawa

Sapa yang ada masalah dengan K.Ika ✋.. K.Ika mengalami masalah masih belum lagi hamil sehingga perkahwinan masuk ke 6 tahun.. Ada juga yang lama lagi K.Ika masih belum dikurniakan zuriat lagi.. Ada yang amalkan nie hanya paling cepat 1 botol sudah melekat.. Ada yang 4 botol baru melekat.. Kesan kepada badan masing-masing adalah berlainan yer.. Macam K.Ika makan apa sahaja tak ada menunjukkan tanda-tanda positif.. Ada K.Ika baca bila kita dah makan macam-macam tidak beri kesan kepada badan kita kemungkinan dalam badan kita ada toksin jahat yang makan khasiat yang kita amalkan.. K.Ika juga mengalami masalah membuang air besar.. Paling lama seminggu tidak membuang ye.. Dah berapa banyak toksin yang terkumpul dalam badan K.Ika..huhu.. Kali nie K.Ika tewas teringin untuk mencuba ikhtiar dengan Madu Ajaib oleh wawa zainal & aeril.. Sapa yang tak kenal pasangan yang memang fanatik dengan lagu-lagu hindustan.. Video mereka kebanyakan banyak lagu hindustan.. Madu nie dikilangkan di lua

Maboro Steak Restaurant Nilai

Ok dekat sni aku nak cerita pasai mkanan westren yang x berapa baru lah sangat aku cuba dekat cni...mula2 aku x tau ada kedai nie bukak aku tau pon sebb kawan en suami ajak lepak dekat cni..nmpak sangat lama x membeli barang dekat psaraya besar nie kan..nak cari kedai nie senang je x susah mana..kedai nie terletak di bandar baru nilai (berdekatan dengan tesco) dan juga bertentangan dengan dataran nilai..kedai dia terletak dihujung..jadi memang senang nak nampak lah..kawasan kedai tu memang besar sangat n luas.. Lagi 1 kedai nie 1 kawasan dengan satay willy yang popular tu..jadi sapa yang pernh p makan satay willy dia tau lah lokasi kedai malboro steak nie..masa aku p cni kedai dia memang ramai org n servis dia agak kelam kabut sedikit..maybe sebb baru lagi perkerja dia n tidak berapa fasih lagi bhasa melayu..harga makanan pada aku masih berpatutan dan harga mampu lah bila nak bayar mkanan tu..aku mintak maaf lah lpa nak snap gambar makanan dekat citu..nnti bila2 aku p cna lagi aku

Rawatan Kesuburan (5) #HuCoG 5000 ( Pecahkan Telur )

 Alhamdulillah ovum K.Ika memberi kesan yang positif.. Ada 2 ovum yang membesar dari makan ubat yang diberikan oleh doktor.. K.Ika makan clomid 50mg.. K.Ika pergi scan pada CD12..Bulan lepas masa cycle tak jadi tu K.Ika terus ambil ubat yang doktor bagi.. Doktor sarankan K.Ika ambil 50 mg dahulu.. Kalau tak berjaya maybe doktor akan naikkan lagi dos di masa akan datang..  Saiz yang K.Ika dapat dalam 26 & 18.. Untuk cucuk ubat nie kena saiz telur 18 ke atas.. Kalau terlebih besar sangat tak helokk juga.. Memandangkan K.Ika ada saiz yang doktor nak jadi terus cucuk lah pada hari yang sama.. Hari yang K.Ika pergi adalah hari khamis jadi takut esok hilang macam cycle bulan lepas terus cucuk lah siap-siap hanya tunggu hasil je lah nanti..hihi.. K.Ika terlupa nak tangkap gambar ubat tu.. Masa tu tengah fikir nak cepat sebab suami lama tunggu dekat dalam kereta..  Resit ada tapi bila K.Ika google tak ada pulak keluar nama tu.. Keluar model barang komputer 😅.. K.Ika ingatkan harga nya mah